dimecres, 15 d’octubre del 2014

Reflexions sobre el tema 2 sessió 1ª: Quines són les possibilitats de la web 2.0 per a la transformació del rol docent (sistema educatiu)?

En aquest tema em aprofundit en el que es la web 2.0 i com afecta al sistema educatiu. Per dur a terme aquest tema hi havia que preparar el següent articles:

Educació 2.0. CABERO (2009). (capitols 1 i 8)
Derechos de autor y propiedad intelectual en internet. Suvires y galacho (2011).

Amb la lectura d’aquest articles em pogut veure més clarament de que tracta la web 2.0 que va quedar expressada amb el següent esquema:


Per altra banda i ja més centrar en educació varem comprovar la gran importància que té la web 2.0 dins l’escola sent una eina primordial per al futur de la docència i que hi ha que tenir molt en compte. A continuació veiem el esquema referent a la web 2.0 en l’educació:


En lo referent a aquest tema i la pregunta proposada al títol penso que la web 2.0 té grans recursos per als docents, els quals i per lògica, afecten al rol del docent dins l’aula. En lo que fa referència als recursos que podem fer servir els docents, jo m’ho plantejo com una doble línea:

Per una part, tenim el que es el treball i formació continua del docent, que es tota la tasca de recerca dels mestres en quant a noves dinàmiques, metodologies, activitats, filosofies a seguir, etc. Per a mi la web 2.0 dona grans possibilitats perquè gracies a la xarxa els docents podem interaccionar i compartir les nostres experiències, coneixements, projectes, etc. Pugen contrastar les nostres practiques educatives amb la de altres professionals. Aquesta reflexió la vaig poder comprovar gràcies al meu oncle Pepín Valdés que es un mestres molt implicat amb les TIC i que em va fer partícip d’una calaixera que té organitzada a google site on comparteix amb diferents docents i gent implicada amb l’educació blocs, publicacions digitals, recursos per la web 2.0 i per treballar amb les TIC dins l’aula. La veritat es que vaig quedar molt impressionada i em va fer veure la gran importància que anaven a tenir en el meu futur professional les TIC. A continuació adjunto la calaixera per a qui vulgui investigar una mica:


Per l’altra banda no devem oblidar el nostre treball a l’aula i com complementar-lo amb les noves tecnologies, potser aquest sigui el més difícil ja que  com explica Siemens a la seva lectura, les TIC trenquem el rol docent de l’escola tradicional el que fa que els mestres tinguin que reciclar-se i formar-se en la web 2.0. En un principi pensava que els mestres sobretot els que duen molts anys treballant serien els que més traves posarien però desprès de moltes recerques de blocs durant aquestos anys i con ja he mencionat de veure com treballa el meu oncle, he pogut comprovar que els anys de feina no son importants sinó la motivació intrínseca sobre la nostra feina al aula. Crec que avui dia el professorat ja no es basa en metodologies de l’escola tradicional sinó que ja som molt conscients de que la nostra tasca es la de guiar als nens durant el seu aprenentatge pel que penso que les TIC només es una altra matèria a desenvolupar a les aules i en la que com estam veient en aquesta assignatura es molt important saber cercar la informació i saber-la manejar de manera adequada.

Per tant, penso que en l’actualitat hi ha molts mestres entusiasmats amb les TIC i que malgrat les seves dificultats en l’educació se estan sabent adaptar ràpidament als nous temps, el que fa veure que encara que sempre hi hagi certes males practiques la majoria del professionals son conscients que per arribar als alumnes es essencial tenir un bon maneig de la web 2.0 tant per als seus alumnes com per a les nostres interaccions amb els companys docents.

Per finalitzar aquesta entrada, penjo un video que m'ha agradat sobre aquest tema:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada