En aquest tercer
tema, em conegut i analitzat els softwares educatius, eines que cada cops més
estan en el nostre entorn d’ensenyament. Per a la realització d’aquest tema ens
hem orientat amb el següent material didàctic:
Alguna
consideraciones en torno al software para educación infantil. Santos Urbina.
Procedimiento
básico para el diseño y producción de un multimedia educativo.Valverde.
Mitjançant aquestes
lectures i les sessions teòriques realitzades a l’aula em pogut veure com
funcionen els softwares educatius com també profunditzar una mica amb conceptes
que utilitzem contínuament quan treballem amb la web 2.0 però que molts cops no
sabríem descriure. Faig referència a conceptes com “hipertext, multimèdia, hipermèdia,
hipervincles...” És curiós com molts cops fèiem servir objectes, i en aquests
temps tecnologies com les tablets, telèfons mòbils o ordinadors portàtils dels
quals tècnicament no sabem els processos que realitzen ni com s’anomenen pràcticament.
Per això aquest tema m’ha fet reflexionar sobre la importància de conèixer bé
el materials didàctics, en aquest cas les tecnologies, amb el fi de poder
realitzar la meva futura feina d’una manera eficient i adequada per als
alumnes. A continuació adjunt l’esquema realitzat a l’aula on desglossem els
conceptes anteriorment mencionats i on es pot veure el treballat a les
lectures:
Una de les altres
coses en respecte als conceptes que he reflexionat es que es increïble com amb
el temps la xarxa que compren la web 2.0 s’ha anat estenent i s’ha tornat més complexa,
anant adjuntant diversos medis de comunicació, passant de no només text a poder
llegir, escoltar i observar vídeos, per a mi això es només un reflex de com es
va desenvolupant aquest medi de comunicació dins la nostra societat actual i em
fa veure la importància de estar al dia amb les TIC i de tenir uns coneixements
tècnics sobre aquests.
Per altra banda, no
ens oblidem dels softwares educatius, ha set molt interessant poder
interaccionar a l’aula amb diferents softwares d’aquests àmbits per ens van fer
veure certs punts que encara s’han de perfeccionar. A continuació present l’esquema
realitzat a l’aula:
En un primer
moment, vaig pensar que el softwares educatius són eines molts interessants per
treballar amb elles a l’aula, a més que és una manera de que els infants
estiguin en contacte amb les TIC des de els primers moments i per tant també
podem orientar-los des de petits en un bon maneig d’aquestes, que penso que
avui dia és molt important ja que molts infants fan un mal ús d’aquestes, un
gran exemple seria quants nens podem veure hores i hores jugant amb una “tablet”,
aquest abús de temps no es recomanable per a infants ja que no devem oblidar
que per a nens tant petits el que tenen que fer es interactuar amb el seu entorn
reial.
Sense perdre de
vista del que estem reflexionant en aquest moment, que és el software educatiu,
un altre pensament que em va sorgir i que també va ser molt comentat a classe va
ser com molts d’aquestos softwares ens recorden a les típiques “fitxes” tant
tradicionals i tant poc efectives que no ajuden a un aprenentatge significatiu
als infants. Encara que són molt atractives visualment, els continguts que
presenten no serveixen per aprendre significativament sinó que en la meva
opinió les utilitzaria com a reforços de un coneixement treballat a l’aula però
no com a base sinó com complement. A continuació penjo
un enllaç on podem veure un d’aquestos softwares:
En conclusió, penso
que els softwares no és un material que no es pugui utilitzar sinó com en
altres molts casos, hi ha que saber-la utilitzar en el seu context que en
aquest cas per a mi seria complementari i amb un caràcter lúdic per als
infants. Aquí vos deix un vídeo on parla dels softwares educatius (No se a que passa però tots els videos referents a softwares educatius que he trobat tenen una "musiqueta" que carai quin ritme!):
Fins a la següent
entrada!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada